diumenge, 27 de desembre del 2009

Restaurant Albéniz - Vitoria-Gasteiz

Grrr... Quina ràbia, quan fan això, els mataria, i no perquè vagin a menjar fora, sinó perquè quan ho fan, em deixen aquí, oblidat, escalfant el sofà i veient la tele... apagada.

En fi, la qüestió es que el cap de setmana passat, van sortir a menjar al “Restaurant Albéniz”, encara que la veritat, crec que jo no hagués gaudit molt, ja que m’he assabentat que quasi no van provar el peix (grrr... amb el que m’agrada a mi).

Com ja sabeu, visc a Vitoria-Gasteiz (si, ells també), per tant, no s’han hagut de desplaçar molt per arribar al restaurant, situat al centre de la ciutat, a l’aldapa, o la costa, com li diuen formalment, al carrer Portal del Rey.

Després del que m’han explicat, em vaig adonar que al arribar allà, per un moment es té la sensació que s’està en uns d’aquells bars de tota la vida (i tampoc és d’estranyar, doncs segons diuen, l’Albéniz porta a Vitoria des de 1920), però bé, això només és a l’entrar, ja que aviat et condueixen cap al menjador.

El menjador no devia ser molt gran, doncs han explicat que no hi cabien més de 60 o 70 persones (hmmm... en gats, quants més?). Una vegada els van haver acomodat, els van prendre nota. Al ser festiu, només disposaven de carta i menú per a grups (mínim 4), així que, com que complien amb el requisit, van demanar el menú. Va ser:


Entrats:

- Torrades amb paté d’ànec i cogombret.
- Pernil ibèric (Devia estar de vici... Encara recordo quan vaig agafa’ls-hi un paquet... ains, a urpada neta me’l vaig menjar).
- Porros confitats.
- Remenat de bolets.
- Llagostins a la planxa (Que bons Déu meu, que bons i quines ganes tinc!!)


Plat principal:

- Rellom de vedella a la planxa i salsa de pebre, acompanyat de pebrots de piquillo i patates roses. (Genial el rellom, encara que la salsa de pebre es veu que tenía més de nom que de gust, i les patates.... ben descongelades... si senyor).


Postres:

- Teules d’arròs amb llet (Es veu que devia estar bo, perquè encara s’estan rellepant els llavis –és una pena que no tinguin bigotis com jo-)
- Pastís Gasteiz (També ha triomfat, doncs l’altre, encara te al cap aquella nada, aquella pasta fullada....).

Jo hagués escollit el llenguado (que pel que han comentat també era al menú), però aquests són més carnívors, així que, no us puc dir molt com estava.... és una pena.

Després d’anar-hi, crec que no el consideraran el seu restaurant predilecte, ja que continuen preferint el “Ristorante l’Oliva” o el “Restaurante Olarizu” per Vitoria, o el japonès “Restaurante Sakura” o “La Creperia”,ambdós a Manresa.

Les puntuacions que aquests que m’alimenten i em mimen (de vegades), són: local un 7 (senzill, net i cuidat), menjar un 7.75 (tradicional i poc innovador, però de qualitat), servei un 6 (per lo que és el restaurant, senzillament correcte), preu - qualitat un 7 (35€ per un menú de festiu, no està del tot malament), en total, la nota pel “Restaurante Albéniz” ha estat un: 6.9

Per si us ve de gust, us deixo les seves dades:


“Restaurante Albéniz”
C/ Portal del Rey, 9
Vitoria-Gasteiz

Telèfon: 945 25 66 85

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada