dimecres, 23 de novembre del 2011

Llom de tonyina sobre un llit de pebrots escalivats


Peix! Peix! Peix! No us havia dit mai que m’agrada molt el peix? Doncs, m’apassiona! I per sort, darrerament als meus amos els ha picat el cuc d’experimentar amb noves receptes de peix i a mi, això em posa a 100!! (gastronòmicament parlant, meh, meh, meh!)

La recepta que avui us vull explicar l’he batejar amb el nom: “Llom de tonyina sobre un llit de pebrots escalivats”. Sincerament, em sembla que, potser és un nom més propi d’Arzak que meu, i més si tenim en compte lo senzill que és. Ja veureu...

Per fer aquesta suculenta i fàcil recepta per a dos comensals, ells van emprar:

2 Filets de tonyina
1 Pebrot vermell
2 Dents d’all
6 Ametlles
Oli
Sal
Vinagre
Julivert
Pebre

Començarem pel pas més llarg de tota la recepta, preparar el llit de pebrots rostits. Per fer-ho, preescalfarem el forn a 200º. Mentre es va escalfant el forn, aprofitarem per netejar i assecar ben bé el pebrot. Una vegada fet, el posarem al forn durant uns 35 minuts.

Passada aquesta mitja horeta, traurem el pebrot del forn, el salpebrarem i el taparem amb un drap per fer-lo suar una mica. Després, quan s’hagi refredat una mica, el pelarem, li traurem les llavors i el tallarem a tires.

Seguidament prepararem una salseta que utilitzarem per regar la tonyina. Per fer-la, pelarem i laminarem els dents d’all i els posarem a daurar en una paella. Una vegada daurats, els retirarem del foc i hi afegirem les ametlles picades, el julivert, una cullerada de vinagre, sal, pebre i ho barrejarem tot.

Finalment prepararem aquell deliciós fruit del mar que tant m’agrada, la tonyina. Sense cap mena de dubte, el pas més senzill de tota la recepta. Per fer-ho, salpebrarem cada filet i el posarem a daurar en una paella amb molt poc oli (o una planxa). Només els deixarem 2 minuts per cada costat.

Arribats a aquest punt, només falta prepara el llitet de pebrots i posar a descansar la tonyina, o sigui, presentar el plat. Personalment us proposo això:



Què us sembla?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada