divendres, 16 de novembre del 2012

Truita de patata amb gavardina de pasta de full


Per sort, no descobreixo totes les receptes de la mateixa manera... en aquesta ocasió, vaig descobrir la recepta navegant per les pàgines del blog d’Olga... era una truita d’allò més especial. De fet, al veure-la em vaig quedar esmaperdut, fascinat pel seu aspecte i la seva originalitat, així que, vaig optar per explicar la recepta als meus amos. 

Com em va passar a mi, se’ls van posar els ulls com a plats.

Està més que clar, els meus amos van fer aquella truita especial, i jo, avui us l’explicaré. Aquell parell, a aquesta recepta li han posat per nom “truita de patata amb gavardina de pasta de full”.

Per fer aquesta truita, van utilitzar els següents ingredients:

2 discs de pasta de full
4 ous
3 patates mitjanes
½ ceba
Una cullerada de llet
Sal i oli

Abans que res, hauríeu de posar a pre-escalfar el forn a uns 200 graus. Mentre s’escalfa, agafareu un motlle rodó que pugui anar al forn. Quan el tingueu, hi estendreu una de les masses de pasta de full de forma que es cobreixi la base i les parets del mateix.

El següent pas serà tallar les patates (si voleu, les podeu tallar a quadrets). Seguidament, posareu una paella amb un bon raig d’oli a foc viu. Quan l’oli estigui ben calent, l’abaixareu i hi posareu les patates tallades i deixareu que, poc a poc es vagin fent.

Mentre les patates es van fent, picareu la ceba i quan vegeu que les patates estan quasi fetes, l’afegireu a la paella.

Amb tot en marxa, en un bol hi batreu els ous amb un pessic de sal i una cullerada de llet. Quan les patates estiguin cuites, es a dir, quan estiguin fetes però encara tendres (no han de ser cruixents) i la ceba caramel·litzada, ho afegireu tot al bol dels ous i ho remenareu bé.

Tot a punt per preparar la truita i la seva gabardina

A continuació, agafareu el motlle (si, el que abans heu folrat amb la massa de pasta de full) i hi abocareu el contingut del bol escampant-ho tot bé per la seva superfície. Quan ho hagueu fet, agafareu l’altra massa de pasta de full i l’estendreu sobre el bol i, amb l’ajuda de les mans, anireu tancant una massa amb l’altra, com si estiguéssiu fent una empanada.

Arribats en aquest punt, ja només us faltarà un pas, enfornar la truita amb la pasta de full (recordeu que cal tenir el forn calent). La truita ha d’estar al forn uns 25 minuts a una temperatura de 180 graus.

En la següent fotografia podeu veure un possible resultat:

Aquí teniu la truita amb la seva gavardina de pasta de full


Bon profit!

7 comentaris:

  1. OOhhh!! quina truita més original!!
    ha d'estar molt bona amb la pasta de full!!
    ptns!!i miauuss!!

    ResponElimina
  2. Anda, quin invent més original! Té gràcia, eh? petons

    ResponElimina
  3. Jo també la faig!!! És...boníssima!!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  4. Òstres, no se m'hagués acudit mai!la podries presentar al repte de l'enfogonat que este mes va dedicat a receptes de fred o amb bufanda, amb gavardina...:-) Marta

    ResponElimina
  5. hummm que bona per llepar-se els dits, tens un bloc fantàstic per aquí ens quedem i et convidem a visitar el nostre http://elmagoylabruja.blogspot.com
    una abraçada

    ResponElimina
  6. Ohhhhhh!!! quina truita mes original!!! Segur que no passaraà fred... jejeje
    Lourdes.

    ResponElimina
  7. boníssima proposta, Juanra! Gràcies per participar! Així també m'ha servit per conèixer el teu blog! una abraçada.

    ResponElimina